Ohne Titel (Fisherman's Wharf), 2011
Fotografie: C-Print, 44 x 30 cm
Intervention: Kreide, ∅ 180 cm, San Francisco, 2011
Frasers Zeichnung – ein Kreidekreis im Zentrum eines Garagentors – kontrastiert die horizontale Abfolge von Lamellen, die als linierter Bildgrund dient. Die minimalistische Komposition erscheint als formal-ästhetischer Eingriff. Im Kreis materialisiert sich jedoch der körperliche Abdruck des Künstlers: Der Durchmesser ergibt sich aus der Spannweite von Frasers Armen.
Ohne Titel (Fisherman's Wharf), 2011
Photograph: chromogenic print, 44 x 30 cm
Intervention: chalk, ∅ 180 cm, San Francisco, 2011
Fraser’s drawing – a chalk circle in the centre of a garage door – contrasts the horizontal sequence of slats which is turned into a lined background. The minimalist composition appears as a formal and aesthetic intervention. However, the artist’s imprint also materialises in the circle: the resulting diameter is Fraser’s arm span.
Ausstellungsansicht Installation view
Ohne Titel (Fisherman's Wharf), 2011
Photograph: chromogenic print, 44 x 30 cm
Intervention: chalk, ∅ 180 cm, San Francisco, 2011
Fraser’s drawing – a chalk circle in the centre of a garage door – contrasts the horizontal sequence of slats which is turned into a lined background. The minimalist composition appears as a formal and aesthetic intervention. However, the artist’s imprint also materialises in the circle: the resulting diameter is Fraser’s arm span.
Ausstellungsansicht Installation view