Untitled I (Cabane de l’A Neuve), 2019
S/w Fotografie: C - Print, 87.5 x 70 cm
Intervention: Lichtinstallation, Swiss Alps, 2019
Im Rahmen einer Residency auf der 1927 erbauten Cabane de l’A Neuve in den Schweizer Alpen, wurden die Berghütte von einem halo gekrönt. Der Aufstieg zu der auf 2.735 m gelegenen Hütte erfolgte zu Fuß. Die Hütte war sowohl Rückzugsort als auch Gegenstand für die Entwicklung neuer Arbeiten. Von den Lichtinstallationen bleiben Fotografien, die zeigen, wie Architektur und Landschaft mit Skulptur und Fotografie verwoben sind.
Untitled I (Cabane de l’A Neuve), 2019
Photograph: chromogenic print, 87.5 x 70 cm
Intervention: light installation, Swiss Alps, 2019
As part of a residency on the Cabane de l’A Neuve, built in 1927 in the Swiss Alps, the mountain hut was crowned with a halo. The hut was both shelter and subject for the development of new works. Photographs of the light installations remain, showing how architecture and landscape are interwoven with sculpture and photography. In the end Fraser’s photographs also reflect on what draws people to the mountains: the profound experience of nature.
Untitled I (Cabane de l’A Neuve), 2019
S/w Fotografie: C - Print, 87.5 x 70 cm
Intervention: Lichtinstallation, Swiss Alps, 2019
Im Rahmen einer Residency auf der 1927 erbauten Cabane de l’A Neuve in den Schweizer Alpen, wurden die Berghütte von einem halo gekrönt. Der Aufstieg zu der auf 2.735 m gelegenen Hütte erfolgte zu Fuß. Die Hütte war sowohl Rückzugsort als auch Gegenstand für die Entwicklung neuer Arbeiten. Von den Lichtinstallationen bleiben Fotografien, die zeigen, wie Architektur und Landschaft mit Skulptur und Fotografie verwoben sind.
As part of a residency on the Cabane de l’A Neuve, built in 1927 in the Swiss Alps, the mountain hut was crowned with a halo. The hut was both shelter and subject for the development of new works. Photographs of the light installations remain, showing how architecture and landscape are interwoven with sculpture and photography. In the end Fraser’s photographs also reflect on what draws people to the mountains: the profound experience of nature.