Ohne Titel (m3), 2019
Fotografie, C-Print, 70 x 56 cm
Intervention: Schnee, 100 x 100 x 100 cm, Swiss Alps, 2019
Auf der 1927 erbauten Berghütte Cabane de l’A Neuve in den Schweizer Alpen, standen für die Entwicklung neuer Arbeiten lediglich das im Rucksack mitgeführte Equipment und die Umgebung zur Verfügung. Diese Einschränkung kam Frasers künstlerischer Herangehensweise entgegen. Ein quadratischer Landeplatz für Hubschrauber wird zum Sockel für einen Schneekubus.
Untitled (m3), 2019
Photograph: chromogenic print, 70 x 56 cm
Intervention: snow, 100 x 100 x 100 cm, Swiss Alps, 2019
The mountain hut Cabane de l’A Neuve was built 1927 in the Swiss Alps. For the development of new works, only the equipment carried in the backpack and the surrounding nature were available for the development of new works. This limitation fits rather well with Fraser’s artistic approach. A square landing pad for helicopters becomes a pedestal for a cube of snow.
Ausstellungsansicht Installation view
Untitled (m3), 2019
Photograph: chromogenic print, 70 . 56 cm
Intervention: snow, 100 x 100 x 100 cm, Swiss Alps, 2019
Auf der 1927 erbauten Berghütte Cabane de l’A Neuve in den Schweizer Alpen, standen für die Entwicklung neuer Arbeiten lediglich das im Rucksack mitgeführte Equipment und die Natur zur Verfügung. Diese Einschränkung kam Frasers künstlerischer Herangehensweise durchaus entgegen: oft bespielt der Künstler unscheinbare Orte im Stadtraum oder der Natur. Mit der Kamera und künstlerischen Interventionen erzeugt er dabei einen Dialog zwischen Architektur, Skulptur und Fotografie, der die räumliche Präsenz der beiläufigen Situationen um ein Vielfaches potenziert. Ein quadratischer Landeplatz für Hubschrauber wird zum Sockel für einen Schneekubus.
The mountain hut Cabane de l’A Neuve was built 1927 in the Swiss Alps. For the development of new works, only the equipment carried in the backpack and the surrounding nature were available for the development of new works. This limitation fits rather well with Fraser’s artistic approach: he often creates subtle works in inconspicuous places in urban or natural environments. With his camera and artistic interventions, he creates a dialogue between architecture, sculpture and photography, massively potentiating the spatial presence of incidental situations. A square landing pad for helicopters becomes a pedestal for a cube of snow.
Ausstellungsansicht Installation view