Untitled (Cabinet de Toilette), 2019
S/w Fotografie: Silver Gelatin Print, 65 x 52 cm
Intervention: Lichtinstallation, Swiss Alps, 2019
Im Rahmen einer Residency auf der 1927 erbauten Cabane de l’A Neuve in den Schweizer Alpen, wurden die Berghütte und das Klohäuschen von einem halo gekrönt. Die Hütte war sowohl Rückzugsort als auch Gegenstand für die Entwicklung neuer Arbeiten. Von den Lichtinstallationen bleiben Fotografien, die zeigen, wie Architektur und Landschaft mit Skulptur und Fotografie verwoben sind. Geometrische Figuren kontrastieren die Formenvielfalt der Natur. Schließlich spiegelt sich in diesen Arbeiten auch, was den Menschen in die Berge treibt: das innige Naturerlebnis.
Untitled (Cabinet de Toilette), 2019
B/w photograph: silver gelatin print, 65 x 52 cm
Intervention: light installation, Swiss Alps, 2019
As part of a residency on the Cabane de l’A Neuve, built in 1927 in the Swiss Alps, the mountain hut and the toilet were crowned with a halo. The hut was both shelter and subject for the development of new works. Photographs of the light installations remain, showing how architecture and landscape are interwoven with sculpture and photography. Geometric figures contrast with the diversity of forms in nature. In the end Fraser’s photographs also reflect on what draws people to the mountains: the profound experience of nature.
Untitled (Cabinet de Toilette), 2019
B/w photograph: silver gelatin print, 65 x 52 cm
Intervention: light installation, Swiss Alps, 2019
Im Rahmen einer Residency auf der 1927 erbauten Cabane de l’A Neuve in den Schweizer Alpen, wurden die Berghütte und das Klohäuschen von einer Corona gekrönt. Die Hütte war sowohl Rückzugsort als auch Gegenstand für die Entwicklung neuer Arbeiten. Von den Lichtinstallationen bleiben Fotografien, die zeigen, wie Architektur und Landschaft mit Skulptur und Fotografie verwoben sind. Geometrische Figuren kontrastieren die Formenvielfalt der Natur. Schließlich spiegelt sich in diesen Arbeiten auch, was den Menschen in die Berge treibt: das innige Naturerlebnis.
As part of a residency on the Cabane de l’A Neuve, built in 1927 in the Swiss Alps, the mountain hut and the toilet were crowned with a corona. The hut was both shelter and subject for the development of new works. Photographs of the light installations remain, showing how architecture and landscape are interwoven with sculpture and photography. Geometric figures contrast with the diversity of forms in nature. In the end Fraser’s photographs also reflect on what draws people to the mountains: the profound experience of nature.